fredag 20 februari 2009

Sverige stinker!!!

Lät hembiträdet även ta kvällsdisken & hamnade i TV:soffan (igen).
Deppigt värre..Och betydligt mer scary än den nya Fredagen den 13:e filmen!!
Ursäkta, men vad har hänt med Sverige??
I Debatt handlade det om Försäkringskassans stora miss & en svårt cancersjuk kvinna fick sitta & försvara varför hon ska få ersättning. Ansvariga ministern Cristina Husmark Pehrson (M) och Försäkringskassans generaldirektör Adriana Lender sitter som två grånade frågetecken & försvarar sina missar lika bra som en ertappad 8-åring som åkt dit för snatteri.
Efter kommer Uppdrag granskning med en uppföljning om det extremt uppmärksammade Vetlanda-fallet "Lousie", än en gång sitter soicaltjänsten som STORA F-Å-N och undanglider svar på frågorna som förståndshandikappade mentalpatienter.
Ska det verkligen få vara såhär??
Är detta straffet för att vi ägnar all vår vakna tid om vilka stadjeepar vi ska ha, senaste inredningtrenderna vi bara måste haka på, vilka som ska joina till året Thai-resa & var Blondinbella köpt sina senaste ballerinapjuck någonstans!!
Kanske ska vi som är födda några år innan 90-talisterna redan nu ska se oss om efter ett nytt boende utomlands för det kan väl knappat bli bättre när de kommer till makten eller??
Blondinbella for president?? Think not!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

sv; bryr mig inte om henne bara :P

Anonym sa...

kolla in min blogg om vardagsliv, mode, shopping, diskusioner, kändisskvaller osv. :)
http://emach.blogg.se

lägg gärna till mig på bloglovin!

Anonym sa...

Äntligen någon som skriver om annat än "dagens outfit", min lilla hunds kläder och fan vad jag tjänar mycket på min blogg! Kul, kul med lite vettiga inlägg :)